W erze cyfrowej, gdzie technologia przenika niemal każdy aspekt naszego życia, literatura również ewoluuje, przekraczając tradycyjne granice papieru. Jako autor thrillerów sensacyjnych, dostrzegam potrzebę łączenia klasycznej formy powieści z nowoczesnymi, interaktywnymi doświadczeniami, które angażują czytelnika na wielu płaszczyznach.

Od powieści do interaktywnej przygody

Moja twórczość rozpoczęła się od klasycznych form literackich. Debiutancka powieść Wszystko się zmienia” (2010) ukazała realizm współczesnych zagrożeń, takich jak terroryzm czy kataklizmy, wpływających na los człowieka. Kolejne dzieło, Czarna biel. Wspomnienia (2016), oparte na autentycznych relacjach emerytowanej lekarki, zdobyło uznanie czytelników i tytuł Najlepszej Książki Roku 2016 w kategorii „Perły z lamusa”.

Jednak to trylogia SETON stała się punktem zwrotnym w mojej karierze. „Artefakt umysłu” (2017) wprowadził czytelników w świat tajemniczych artefaktów, gdzie rzeczywistość przeplata się z fikcją. Kontynuacja, Niezabliźniona nić (2020), osadzona w Zespole Parkowo-Zamkowym w Baranowie Sandomierskim, zainspirowała mnie do stworzenia pierwszego w Polsce questu literackiego w rzeczywistym miejscu akcji. Finał trylogii, Zatokowa dewiacja (2024), zamyka tę pełną intryg opowieść.

Turystyka literacka – nowe oblicze czytelnictwa

Adaptacja moich powieści do form interaktywnych, takich jak questy literackie czy gry miejskie, otworzyła przede mną i moimi czytelnikami nowe możliwości. Dzięki projektowi „Kraków oczyma bohatera”, uczestnicy mogą fizycznie przemierzać ścieżki bohaterów moich książek, odkrywając tajemnice ukryte w zakamarkach miasta.

Takie podejście nie tylko wzbogaca doświadczenie literackie, ale również promuje turystykę literacką jako formę aktywnego spędzania czasu. Czytelnik staje się uczestnikiem wydarzeń, co pogłębia jego zaangażowanie i emocjonalny związek z fabułą.

Budowanie wizerunku autora w przestrzeni cyfrowej

Współczesny pisarz nie powinien ograniczać się jedynie do tworzenia treści. Aktywna obecność w mediach społecznościowych, pozwala na bezpośrednią interakcję z czytelnikami, dzielenie się kulisami pracy twórczej oraz promowanie nowych projektów.

Publikowanie wartościowych treści, udział w dyskusjach literackich oraz organizowanie wydarzeń interaktywnych buduje autentyczny wizerunek autora zaangażowanego w swoją społeczność. Ważne jest, aby komunikacja była szczera i spójna z wartościami, które reprezentujemy w swojej twórczości.

Podsumowanie

Literatura nie musi być statyczna. Dzięki integracji z nowoczesnymi technologiami i formami interakcji, możemy oferować czytelnikom doświadczenia wykraczające poza tradycyjne ramy książki. Jako autor, dążę do tworzenia opowieści, które można nie tylko przeczytać, ale i przeżyć, czyniąc literaturę żywym i angażującym doświadczeniem.